ترامپ نوشت: من محترمانه از اف‌بی‌آی می‌خواهم این اسناد را به سرعت به همان جایی که از آن برده است، بازگرداند. متشکرم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در کیفرخواست به روز شده هیئت منصفه پرونده دونالد ترامپ، اتهامات جدیدی علیه ترامپ درباره پنهان سازی اسناد محرمانه با معاونت دستیارانش مطرح شده است.
در پی فایل صوتی منتشر شده از یک جلسه با حضور دونالد ترامپ، رییس‌جمهور پیشین آمریکا که نشان‌دهنده مغایرت اظهارات او درباره نگهداری اسناد محرمانه مرتبط با ایران بود، ترامپ در گفت‌وگویی با فاکس نیوز انتشار این فایل صوتی و گزارش‌ها درباره آن را «حقه‌ای دیگر» تلقی کرد.
یکی از شبکه‌های تلویزیونی آمریکایی یک فایل صوتی را منتشر کرد ه که در آن رییس جمهور سابق آمریکا به وضوح از نگهداری و از داشتن اسناد محرنامه دولتی صحبت می‌کند.
قاضی آمریکایی امروز با صدور دستوری آغاز محاکمه ترامپ در پرونده نگهداری از اسناد محرمانه را از ۲۳ مرداد ماه تعیین کرد.
رییس جمهور پیشین آمریکا با تکرار این که میلی و وزارت دفاع آمریکا بوده‌اند که برنامه‌ای سری برای حمله نظامی به ایران داشتند، در بخش دیگری گفت: این اطلاعات سری است. ببینید، من به عنوان یک رییس جمهور می‌توانستن آن را فاش کنم. حالا نمی‌توانم. چون هنوز موضوعی محرمانه است.
جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با شبکه ان‌بی‌سی اظهار کرد مقامات رسمی که موضوعات امنیتی و اطلاعاتی را به اطلاع دونالد ترامپ می‌رساندند، در بسیاری از پرونده‌ها نمی‌توانستند اسناد طبقه بندی شده و محرمانه را از ترامپ پس بگیرند.
یک دادگاه فدرال اقدام به انتشار کیفرخواست علیه دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری سابق آمریکا را با ۳۷ فقره اتهام در ارتباط با سوءاستفاده از اسناد طبقه‌بندی شده کرد؛ از جمله ۳۱ مورد نگهداری عمدی اطلاعات مربوط به دفاع ملی آمریکا.
دونالد ترامپ اعلام کرده است که دستیار شخصی سابق وی نیز در پرونده نگهداری از اسناد محرمانه در اقامتگاه خصوصی او تحت تعقیب قضایی قرار گرفته است. روزنامه واشنگتن پست گزارش داده است که والت ناتا، دستیار شخصی سابق دونالد ترامپ یک شاهد کلیدی در پرونده نگهداری از اسناد محرمانه در فلوریدا است.
چند مبنع مطلع به سی‌ان‌ان گفتند که دادستان‌های فدرال به یک فایل صوتی مربوط به تابستان ۲۰۲۱ دست یافته‌اند که در آن دونالد ترامپ، رییس جمهور پیشین آمریکا تایید می‌کند برخی اسناد محرمانه پنتاگون را در اختیار داشته است که مربوط به «حمله‌ای بالقوه» به ایران است.
گرگ جیکوب در نامه مورخ ۱۸ ژانویه به آرشیو ملی آمریکا گفته است: «بعد از انتشار گزارش‌هایی درباره پیدا شدن اسناد محرمانه در اقامتگاه بایدن، پنس از سر احتیاط اقدام به بررسی مدارکی کرد که در منزلش وجود داشت. مشاور حقوقی، یک تعداد سند را که احتمالا حاوی اطلاعات حساس یا محرمانه هستند، در میان اسناد شناسایی کرد. مایک پنس فورا آن‌ها را به مکان امنی منتقل کرده و برای جابجایی بهتر منتظر نظرات آرشیو ملی شد.
تحقیقات و نظرسنجی جدید مؤسسه «کوئینیپیاک» نیز نشان می‌دهد که اکثریت قاطع جمهوری‌خواهان و احزاب مستقل آمریکا بر این باورند که بایدن به شیوه‌ای نامناسب این اسناد محرمانه را مدیریت کرده است.
کشف اسناد محرمانه دولتی در دفتر شخصی رئیس‌جمهور آمریکا در شرایطی رسانه‌ای شده که اخیراً رئیس پلیس کنگره آمریکا نسبت به تشدید دوقطبی در جامعه و برگشت «شورش‌های ۶ ژانویه» هشدار داده است.
ترامپ در شبکه اجتماعی تروث‌سوشال نوشت: «اینکه بایدن اسناد فوق سری را تحویل چین داده است اقدامی فراتر از حد تصور است. »
ماهیت این موارد کشف‌شده، هنوز مشخص نیست اما انباری که این اقلام از آنجا خارج شده، برای نگهداری آیتم‌هایی استفاده می‌شد که مربوط به دفتری در ویرجینای شمالی بوده و کارکنان ترامپ بعد از اینکه او از کاخ سفید خارج شد، از آن استفاده می‌کردند.
تئوری‌های توطئه پیرامون مرگ و به خاک سپردن ایوانا ترامپ با توئیت‌ها و هشتگ‌های فعالان لیبرال در رسانه‌های اجتماعی تقویت شدند. هنگامی که پلیس فدرال (اف بی‌آی) برای بازیابی اسناد طبقه‌بندی شده به عمارت ترامپ در مارالاگو یورش برد هشتگ Resistance Twitter تلاش کرد تا ارتباطی میان مرگ ایوانا و مشکلات حقوقی ترامپ برقرار کند.
امروز پنج‌شنبه اول سپتامبر قرار است دادگاهی در فلوریدا درباره تعیین این "بازرس ویژه" تصمیم بگیرد. وزارت دادگستری اما ورود چنین شخصی را غیرلازم دانسته چرا که مشاهده اسناد توقیف‌شده پیش از این انجام شده است.
دادستان‌های آمریکایی نیز عنوان کرده‌اند که دستیاران ترامپ به دروغ گواهی داده بودند که ترامپ با خروج از کاخ سفید تمامی اسناد دولتی را بازگردانده است.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا که به‌تازگی با یورش پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) به اقامتگاهش در فلوریدا جنجال‌ساز شده، در مجموع دست کم ۳۰۰ فقره سند طبقه‌بندی‌شده را نزد خود نگه می‌داشته است.
نیویورک‌تایمز در گزارشی نوشت که رئیس جمهور آمریکا دست کم ۳۰۰ فقره اسناد طبقه‌بندی‌شده را در «مار-ئه-لاگو»، عمارت وی در فلوریدا نگه داشته بود.
به تازگی دست‌کم دو میلیارد دلار پول سعودی به بنیاد مالی «جارد کوشنر» مشاور ارشد و داماد ترامپ، انتقال یافته‌است. آیا این پوششی برای خرید اسرار هسته‌ای از ترامپ است؟
ترامپ در بیانیه‌ای که برای پیروانش منتشر کرد، گفت: رئیس‌جمهور باراک اوباما ۳۳ میلیون صفحه از اسناد را نگهداری می‌کرد که بسیاری از آن طبقه‌بندی شده بود. چه تعداد از آن مربوط به هسته‌ای بود؟ بسیاری از آن‌ها!».
رئیس جمهور سابق آمریکا در تازه‌ترین موضع‌گیری درباره یورش اف‌بی‌آی به عمارت وی، گفت که «باراک اوباما» رئیس جمهور اسبق آمریکا نیز اسناد طبقه‌بندی‌شده را از کاخ سفید خارج کرده است.
وزارت دادگستری ایالات متحده می‌گوید که اف بی آی اسناد فوق محرمانه از خانه ترامپ ضبط کرده است.
با هجوم ماموران اف بی آی به خانه ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در فلوریدا ، هزاران سند از مقر ترامپ در چارچوب تحقیقات و حکم دادگاه ضبط شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ